U filmskoj kritici srpske ratne drame "Dara iz Jasenovca" u američkim dnevnim novinama Los Angeles Times koju potpisuje Robert Abele stoji da će film redatelja Petra Antonijevića "na kušnju staviti strpljenje" čak i najrigoroznijih izučavatelja kulturalnih prikaza genocida.
"Tanak je furnir povijesne realnosti na tom očito nativističkom i manipulativnom filmu", piše Adele.
Kritičar LA Timesa drži da je Antonijević u "Dari" htio reći da je Koncentracijski logor Jasenovac uspostavljen kako bi se istrijebili etnički Srbi te da su djeca zatvorena u poseban logor.
"Da barem taj ep o barbarstvu i sentimentalnosti ne smrdi na skupljanje bodova u dugotrajnoj regionalnoj svađi", dodaje Adele.
Kritičar navodi da film sadržava scenu u kojoj nacistu iz Njemačke kroz logor vodi hrvatski domaćin. "Kada u toj sceni nacistu uhvati jeza zbog sadističkog postupanja Hrvata prema srpskim zatvorenicima, onda znate da gledate film koji ima agendu", opisuje Adele.
Adele kaže da je "Dara" ušminkano ostvarenje te gledatelju nije teško suosjećati s 10-godišnjom Darom (igra je Biljana Čekić) i drugim zatvorenicima logora. "Međutim, nije jasno kako išta od toga što je pokazano u filmu, koji je snimljen poput svakog drugog holivudskog epa, doprinosi boljem razumijevanju tog crnog perioda u povijesti", dodaje.
Kritičar kaže da Antonijević prvo svaku smrt nekog lika prikazuje pomoću elemenata fantazije, ali da kasnije taj isti postupak koristi kako bi pojedine scene učinio napetijima. "U tom trenutku poželite baciti nešto", piše Adele.
"Najciničnije od svega, 'Dara iz Jasenovca' bit će srpski kandidat za nagradu Oscar. Tužno je što da nečiji put do nagrada, respektabilnosti i svojevrsnog blaćenja svog susjeda ide preko Holokausta", zaključuje Adele.
Podsjetimo, renomirani filmski časopis i web portal Variety također je negativno ocijenio "Daru iz Jasenovca".
"Njegov neskriveni antihrvatski i antikatolički naboj suviše je očito dizajniran kao oružje u sadašnjim sukobima Srba i njihovih susjeda, a uživanje u vizualizaciji sadizma, kontrastirano s djetinjom nevinosti, gura u stranu bilo kakvo razmišljanje o opasnostima nacionalizma, ubilačkog rasizma i genocida i nadomješta ga jeftinom sentimentalnošću", napisao je između ostaloga kritičar Jay Weissberg.
Također, film trenutno nije moguće ocjenjivati na poznatoj filmskoj platformi IMDb zato što je, navodno, izazvao veliko nadmetanje Srba i Hrvata u davanju najviših i najnižih ocjena, piše Jutarnji list.
"Tanak je furnir povijesne realnosti na tom očito nativističkom i manipulativnom filmu", piše Adele.
Kritičar LA Timesa drži da je Antonijević u "Dari" htio reći da je Koncentracijski logor Jasenovac uspostavljen kako bi se istrijebili etnički Srbi te da su djeca zatvorena u poseban logor.
"Da barem taj ep o barbarstvu i sentimentalnosti ne smrdi na skupljanje bodova u dugotrajnoj regionalnoj svađi", dodaje Adele.
Kritičar navodi da film sadržava scenu u kojoj nacistu iz Njemačke kroz logor vodi hrvatski domaćin. "Kada u toj sceni nacistu uhvati jeza zbog sadističkog postupanja Hrvata prema srpskim zatvorenicima, onda znate da gledate film koji ima agendu", opisuje Adele.
Adele kaže da je "Dara" ušminkano ostvarenje te gledatelju nije teško suosjećati s 10-godišnjom Darom (igra je Biljana Čekić) i drugim zatvorenicima logora. "Međutim, nije jasno kako išta od toga što je pokazano u filmu, koji je snimljen poput svakog drugog holivudskog epa, doprinosi boljem razumijevanju tog crnog perioda u povijesti", dodaje.
Kritičar kaže da Antonijević prvo svaku smrt nekog lika prikazuje pomoću elemenata fantazije, ali da kasnije taj isti postupak koristi kako bi pojedine scene učinio napetijima. "U tom trenutku poželite baciti nešto", piše Adele.
"Najciničnije od svega, 'Dara iz Jasenovca' bit će srpski kandidat za nagradu Oscar. Tužno je što da nečiji put do nagrada, respektabilnosti i svojevrsnog blaćenja svog susjeda ide preko Holokausta", zaključuje Adele.
Podsjetimo, renomirani filmski časopis i web portal Variety također je negativno ocijenio "Daru iz Jasenovca".
"Njegov neskriveni antihrvatski i antikatolički naboj suviše je očito dizajniran kao oružje u sadašnjim sukobima Srba i njihovih susjeda, a uživanje u vizualizaciji sadizma, kontrastirano s djetinjom nevinosti, gura u stranu bilo kakvo razmišljanje o opasnostima nacionalizma, ubilačkog rasizma i genocida i nadomješta ga jeftinom sentimentalnošću", napisao je između ostaloga kritičar Jay Weissberg.
Također, film trenutno nije moguće ocjenjivati na poznatoj filmskoj platformi IMDb zato što je, navodno, izazvao veliko nadmetanje Srba i Hrvata u davanju najviših i najnižih ocjena, piše Jutarnji list.