Središnja bajramska svečanost Rijaseta Islamske zajednice u BiH povodom Kurban-bajrama održana je u petak u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu, gdje je bajram-namaz predvodio i hutbu održao reisu-l-ulema Husein ef. Kavazović.
Reisu-l-ulema je kazao da će u našoj modernoj povijesti ovaj bajram osti upamćen po tome što vjernici iz svih dijelova svijeta nisu mogli obići časna mjesta u Meki i Medini. Svijet se, kako je dodao, suočava sa velikom kušnjom i izazovom, a virus je poharao mnoga društva i mnoge obitelji.
Mnogo je onih koji su izgubili svoje najmilije. No i ovu kušnju, naglasio je Kavazović, možemo savladati kao i one prije, snažnim pouzdanjem u Alaha, jakom voljom, discipliniranošću, upornošću i borbom protiv nje.
''Uvijek i iznova treba da preispitujemo svoj nijet, prije nego što se odlučimo na čin, ništa se ne upliće u naše živote kao naš nijet i žrtva koju podnosimo. Za njih je vezana naša sudbina. Alahu nisu potrebni meso ni krv kurbana, kaže se u Kuranu. On gleda u naš nijet i našu bogobojaznost. I mi danas kao Ibrahim u svoje vrijeme stojimo pred našim izazovima i kušnjama, dunjalučkim željama i zavjetima, ne samo vjerskim već i moralnim i profesionalnim'', dodao je Kavazović.
Svako bi od nas, kako je kazao, trebao da ostane predan onome što jeste, učitelj vjere vjeri, roditelj obitelji, političar politici, državnik državi, ljekar bolesnima, majstor svom zanatu, a umjetnik umjetnosti.
''Sa žaljenjem moram konstatirati da smo se udaljili od imperativa da služimo prema našim zavjetima na načelima morala, znanja i profesionalnosti. Ljudi od vjere, službe i struke ne bi smjeli dozvoliti da budu instrumenti manipulacija u ovako teškim prilikama koje proživljavamo. Svađalački tonovi koje čujemo u javnom prostoru dok se borimo za zdravlje i živote ljudi unose nemir i zabrinutost među nas. Ostrašćenost koju vidimo u komunikaciji poznatih javnih ličnosti, obrazovanih ljudi, čudi i zabrinjava'', naveo je Kavazović.
Dodao je da je Bajram vrijeme u kojem treba jedni drugima da priđemo, zatražimo halal i ponudimo opraštanje. Svakom muslimanu kod njegovog brata muslimana, napomenuo je reisu-l-ulema, moraju biti svete tri stvari, njegov život, imetak i njegova čast.
''Ovi odabrani dani su idealni da započnemo dugu i tešku borbu protiv tih naših rascjepkanosti, zavada i javnih svađa. Nemojmo čestitima i poštenima biti primjer lošeg postupanja i vladanja. U našem društvu budimo uzori, primjeri poštenja, morala i čestitosti. Širimo dobro i borimo se da ono postane dominantno među nama'', dodao je Kavazović.
U ovim teškim i vremenima iskušenja, kako je naveo, ono što možemo učiniti najlakše za sebe i za druge jeste da sami sebi pomognemo samozaštitom, noseći maske, čuvajući propisanu udaljenost i vodeći računa o higijeni.
''Danas se naša vjera iskazuje u disciplini u dobroj namjeri da sačuvamo život. Samozaštita je danas sami dio vjere, najvrjedniji čin dobročinstva i morala'', dodao je Kavazović.
Kazao je da ne dozvolimo da nas razlike udaljuju jedne od drugih, te da ne sudimo ljudima u onome u čemu je Bog konačni sudaca.
''Savjetujem vam ako ste uzeli nečije pravo, vratite mu ga. Ako ste nekoga zakinuli ili oštetili, namirite mu, ako ste nekoga uvrijedili, zatražite halala. Ako ste nekoga zapostavili, potražite ga. Širite mir i dobro među ljudima'', poručio je Kavazović.
Reisu-l-ulema je kazao da će u našoj modernoj povijesti ovaj bajram osti upamćen po tome što vjernici iz svih dijelova svijeta nisu mogli obići časna mjesta u Meki i Medini. Svijet se, kako je dodao, suočava sa velikom kušnjom i izazovom, a virus je poharao mnoga društva i mnoge obitelji.
Mnogo je onih koji su izgubili svoje najmilije. No i ovu kušnju, naglasio je Kavazović, možemo savladati kao i one prije, snažnim pouzdanjem u Alaha, jakom voljom, discipliniranošću, upornošću i borbom protiv nje.
''Uvijek i iznova treba da preispitujemo svoj nijet, prije nego što se odlučimo na čin, ništa se ne upliće u naše živote kao naš nijet i žrtva koju podnosimo. Za njih je vezana naša sudbina. Alahu nisu potrebni meso ni krv kurbana, kaže se u Kuranu. On gleda u naš nijet i našu bogobojaznost. I mi danas kao Ibrahim u svoje vrijeme stojimo pred našim izazovima i kušnjama, dunjalučkim željama i zavjetima, ne samo vjerskim već i moralnim i profesionalnim'', dodao je Kavazović.
Svako bi od nas, kako je kazao, trebao da ostane predan onome što jeste, učitelj vjere vjeri, roditelj obitelji, političar politici, državnik državi, ljekar bolesnima, majstor svom zanatu, a umjetnik umjetnosti.
''Sa žaljenjem moram konstatirati da smo se udaljili od imperativa da služimo prema našim zavjetima na načelima morala, znanja i profesionalnosti. Ljudi od vjere, službe i struke ne bi smjeli dozvoliti da budu instrumenti manipulacija u ovako teškim prilikama koje proživljavamo. Svađalački tonovi koje čujemo u javnom prostoru dok se borimo za zdravlje i živote ljudi unose nemir i zabrinutost među nas. Ostrašćenost koju vidimo u komunikaciji poznatih javnih ličnosti, obrazovanih ljudi, čudi i zabrinjava'', naveo je Kavazović.
Dodao je da je Bajram vrijeme u kojem treba jedni drugima da priđemo, zatražimo halal i ponudimo opraštanje. Svakom muslimanu kod njegovog brata muslimana, napomenuo je reisu-l-ulema, moraju biti svete tri stvari, njegov život, imetak i njegova čast.
''Ovi odabrani dani su idealni da započnemo dugu i tešku borbu protiv tih naših rascjepkanosti, zavada i javnih svađa. Nemojmo čestitima i poštenima biti primjer lošeg postupanja i vladanja. U našem društvu budimo uzori, primjeri poštenja, morala i čestitosti. Širimo dobro i borimo se da ono postane dominantno među nama'', dodao je Kavazović.
U ovim teškim i vremenima iskušenja, kako je naveo, ono što možemo učiniti najlakše za sebe i za druge jeste da sami sebi pomognemo samozaštitom, noseći maske, čuvajući propisanu udaljenost i vodeći računa o higijeni.
''Danas se naša vjera iskazuje u disciplini u dobroj namjeri da sačuvamo život. Samozaštita je danas sami dio vjere, najvrjedniji čin dobročinstva i morala'', dodao je Kavazović.
Kazao je da ne dozvolimo da nas razlike udaljuju jedne od drugih, te da ne sudimo ljudima u onome u čemu je Bog konačni sudaca.
''Savjetujem vam ako ste uzeli nečije pravo, vratite mu ga. Ako ste nekoga zakinuli ili oštetili, namirite mu, ako ste nekoga uvrijedili, zatražite halala. Ako ste nekoga zapostavili, potražite ga. Širite mir i dobro među ljudima'', poručio je Kavazović.
Prema instrukcijama reisu-l-uleme Islamske zajednice u BiH Huseina ef. Kavazovića, bajram-namaz klanjan je uz poštivanje svih mjera samozaštite u skladu s epidemiološkim preporukama.