Portret flamanskoga umjetnika Petera Paula Rubensa za koji se vjerovalo da je izgubljen, pronađen je nakon gotovo 400 godina, piše BBC.
Da je riječ o studiji glave vojvode od Buckinghama koja je djelo slavnog slikara potvrdio je dr. Bendor Grosvenor, suradnika BBC-jeve serije "Britain's Lost Masterpieces".
Slika je bila u fundusu muzeja u Glasgowu, a nakon restauracije će biti izložena u dvorcu Pollok House u vlasništvu obitelji Stirling Maxwell, nedaleko Glasgowa.
Vjerovalo se da je kopija
Zbog višekratnog korištenja platna, odnosno višestrukog nanošenja novih slojeva boje kroz stoljeća, kao i prljavštine koja se nakupila, vjerovalo se da je riječ o kasnije nastaloj kopiji djela drugoga umjetnika.
Nakon restauriranja portreta Georgea Villiersa, prvoga vojvode od Buckinghama, direktor muzeja Rubenshuis, kuće u kojoj je nekoć živio i radio slavni slikar, Ben van Beneden potvrdio je da je riječ o originalnom Rubensu.
"Ovo je rijedak primjerak Rubensova portreta koji pokazuje na koji je način umjetnik razvijao ovaj motiv", kazao je Van Beneden.
"Šansa da se otkrije portret jedne od ključnih figura britanske povijesti nastao potezima kista jednoga od najvećih slikara svijeta, koji datira iz 1625., za mene je iznimno uzbudljivo otkriće", rekao je dr. Grosvenor.
Vojvoda je bio kontroverzna ličnost iz jakobinskog razdoblja koji je od pripadnika nižeg plemstva postao jedan od bliskih suradnika Jamesa I., sina jedinca škotske kraljice Marije i njezina drugog supruga, engleskoga i škotskog kralja koji je u Škotskoj nosio titulu James VI.
Priroda njihova odnosa bila je tema brojnih rasprava. Neki su tvrdili da su bili ljubavnici, a većina ih je smatrala bliskim prijateljima.
Neprepoznatljivo djelo
Originalno Rubensovo djelo tijekom stoljeća su prekrili novi namazi boje na platnu drugih umjetnika, a neprepoznatljivosti vrijednoga djela pridonijele su i godine nakupljanja prašine i prljavštine. No znanstvena analiza drveta pokazala je da ono potječe iz 1620. te da se pripremalo za slikanje kako se to činilo u Rubensovu ateljeu.
Dodatni restauratorski radovi i rendgenske zrake pokazale su da nije riječ o kopiji, već o originalnoj slici koju je naslikao Rubens.
Da je riječ o studiji glave vojvode od Buckinghama koja je djelo slavnog slikara potvrdio je dr. Bendor Grosvenor, suradnika BBC-jeve serije "Britain's Lost Masterpieces".
Slika je bila u fundusu muzeja u Glasgowu, a nakon restauracije će biti izložena u dvorcu Pollok House u vlasništvu obitelji Stirling Maxwell, nedaleko Glasgowa.
Vjerovalo se da je kopija
Zbog višekratnog korištenja platna, odnosno višestrukog nanošenja novih slojeva boje kroz stoljeća, kao i prljavštine koja se nakupila, vjerovalo se da je riječ o kasnije nastaloj kopiji djela drugoga umjetnika.
Nakon restauriranja portreta Georgea Villiersa, prvoga vojvode od Buckinghama, direktor muzeja Rubenshuis, kuće u kojoj je nekoć živio i radio slavni slikar, Ben van Beneden potvrdio je da je riječ o originalnom Rubensu.
"Ovo je rijedak primjerak Rubensova portreta koji pokazuje na koji je način umjetnik razvijao ovaj motiv", kazao je Van Beneden.
"Šansa da se otkrije portret jedne od ključnih figura britanske povijesti nastao potezima kista jednoga od najvećih slikara svijeta, koji datira iz 1625., za mene je iznimno uzbudljivo otkriće", rekao je dr. Grosvenor.
Vojvoda je bio kontroverzna ličnost iz jakobinskog razdoblja koji je od pripadnika nižeg plemstva postao jedan od bliskih suradnika Jamesa I., sina jedinca škotske kraljice Marije i njezina drugog supruga, engleskoga i škotskog kralja koji je u Škotskoj nosio titulu James VI.
Priroda njihova odnosa bila je tema brojnih rasprava. Neki su tvrdili da su bili ljubavnici, a većina ih je smatrala bliskim prijateljima.
Neprepoznatljivo djelo
Originalno Rubensovo djelo tijekom stoljeća su prekrili novi namazi boje na platnu drugih umjetnika, a neprepoznatljivosti vrijednoga djela pridonijele su i godine nakupljanja prašine i prljavštine. No znanstvena analiza drveta pokazala je da ono potječe iz 1620. te da se pripremalo za slikanje kako se to činilo u Rubensovu ateljeu.
Dodatni restauratorski radovi i rendgenske zrake pokazale su da nije riječ o kopiji, već o originalnoj slici koju je naslikao Rubens.